Desigual je módna značka špecializujúca sa na predaj dámskeho, pánskeho a detského oblečenia, dámskej obuvi a rôznych doplnkov.
Desigual je hneď na prvý pohľad iná ako konkurencia. V prvom rade táto značka je extra farebná. Pozornosť si získala netypickým dizajnom, moderným grafity či výraznými potlačami. V skratke – desigual hrá všetkými farbami a tvarmi.
Firma za značkou Desigual má medzinárodný charakter už od svojho zrodu. Založil ju Švajčiar na Ibize – hlavné sídlo však má v katalánskej Barcelone. Desigual patrí medzi najrýchlejšie rastúce odevné firmy na svete. Rast dosahoval po minulé roky aj niekoľko desiatok percent ročne. Dnes je to už pomalšie, keďže Desigual už hrá na trhu s módou pomerne výraznú rolu.
Ročný obrat firmy je takmer jedna miliarda eur. Desigual celkovo zamestnáva takmer 3500 ľudí.
Z histórie značky
Celá filozofia tejto značky je charakterizovaná miestom, kde vznikla. Za zrodom Desigualu je švajčiarsky dizajnér Thomas Meyer (až dodnes je 100-percentným vlastníkom celej spoločnosti), ktorý dostal nápad a potrebné odhodlanie počas svojho pobytu na španielskom ostrove zábavy a oddychu. Ibiza je presne to, čím Desigual chce byť – voľný priestom spojeným so zábavou a krásou.
Značka Desigual uzrela svetlo sveta v roku 1984. Dnes by ste nenašli jedného Španiela, ktorý by túto značku nepoznal. Celosvetovo Desigual ešte nemá takú reputáciu, ale usilovne na tom pracuje.
Manažéri za touto značkou si dávajú za vzor ďalšiu španielsku značku Zara. Zare sa za relatívne krátky čas podarilo dobiť svet. Jej zakladateľ je dnes najbohatším človekom na svete (prípadne druhý najbohatší). Zara niekoľko rokov po sebe prudko rástla. Nemíňala peniaze na reklamu, budovala nové predajne.
Desigual má rovnako ambiciózne plány. Jej nový riaditeľ, dizajnér a manažér v jednej osobe s menom Jadraque, prišiel od konkurenčnej francúzske spoločnosti a jeho cieľom je zdvojnásobiť firmu každé dva roky. V najbližších rokoch chce Desigual každoročne otvárať 100 nových predajní. Za posledné tri roky značka expandovala do 60 nových krajín. Jej prítomnosť je globálna. Avšak nie vo všetkých regiónoch sa Desigualu darí rovnako dobre. V Európe a Amerikách je to napríklad výborné. Horšie je to už v Ázii, čo je pomerne špecifický trh a ľudia v tejto časti sveta majú rozdielne preferencie od tých európskych.
Ďalším dlhodobým cieľom spoločnosti je dostať svoje výrobky do šatníka každej domácnosti na svete. Desigual vsádza na to, že analytici predpokladajú, že najbližších rokoch bude najviac rásť segment dámskej módy. Desigual na svoje marketingové kampane mieri práve na túto časť populácie.
Produktové línie a módne kolekcie
Desigual používa pri marketingu rôzne koncepcie – kategorizovanie produktov.
Najznámejšie sú:
- Real Life
- Magic Stories
- Luxury Feelings
- Me&You
- Better&Better
- Wow
- Life is Cool
- All Together
- Handmade
V predaji je oblečenie pre ženy, mužov a deti. Obuv v súčasnosti Desigual predáva iba pre ženy. Svoju ponuku o obuv firma rozšírila iba nedávno. Jedným zo spôsobov rastu značky (okrem otvárania nových predajní) je aj rozširovanie portfólia. Firma k tomu pristupuje opatrne. Do budúcnosti môžeme očakávať, že sortiment sa bude iba rozširovať. Ďalším príklad zabiehania mimo tradičné oblečenie je ponuka parfumov.
Predajne
Desigual má predajne v 83 krajinách sveta. Celkovo prevádzkuje asi 400 vlastných samostatných obchodov. Ďalších cca 10 tisíc obchodov na svete predáva okrem iných značiek aj Desigual. Súčasťou predajnej stratégie je aj internetový obchod, ktorý nájdete na adrese Desigual.com. Nanešťastie, tento web môžete použiť maximálne ako katalóg. Eshop totiž nemá slovenskú verziu a zasielanie na Slovensko nie je možné.
Pokiaľ chcete mať na sebe niečo od tejto populárnej barcelonskej firmy, musíte sa vybrať do kamennej predajne. Na Slovensku nájdete dve predajne.
V Bratislave predajne Desigual nájdete v týchto obchodných domoch:
- Aupark
- Bory mall