Louis Vuitton, plným názvom Louis Vuitton Malletier, je francúzsky módny dom, ktorý patrí k najvýznamnejším hráčom na poli predaja módy. Značka Louis Vuitton patrí do luxusného segmentu. To znamená, že ceny oblečenia a rôznych módnych doplnkov tejto značky sú vyššie ako pri bežných predajcoch.
Ročný obrat tejto francúzskej firmy dosahuje okolo 10 miliárd eur. Po celom svete Louis Vuitton zamestnáva cez 115 tisíc ľudí.
Značka Louis Vuitton patrí medzi najznámejšie na svete. Toto priamo vedie k tomu, že značka má veľký význam aj ekonomicky. Louis Vuitton je najdrahšia značka výrobcov luxusnej módy. Jej cena sa odhaduje na 25 miliárd eur. Pre porovnanie americká spoločnosť Nike (výrobca športovej módy) je oceňovaná na sumu 20 miliárd.
Výrobky značky Louis Vuitton si môžete kúpiť na viac ako 3500 miestach. Samotná spoločnosť za touto značkou priamo vlastní niečo cez 400 samostatných obchodov v päťdesiatke krajín.
Z histórie
Louis Vuitton má za sebou dlhú a pestrú minulosť. Kým väčšina súčasných módnych značiek má históriu maximálne štvrťstoročie, značka Louis Vuitton je stará viac ako 150 rokov.
Všetko začalo v roku 1854, kedy sa pán Vuitton dal na podnikanie. Príbeh slávnej módne značky nezačína v krajčírskej dielni. Vuitton začal s výrobou kufrov. Hneď na začiatku sa mu podaril zaujímavý zlepšovák.
Do polovice 19. storočia sa kufre vyrábali zaoblené. Malo to brániť vode, aby zostala na kufri. Vuitton však nedokázal pochopiť, prečo sa kufre nedajú na seba naskladať. Vyrobil teda hranaté kufre.
V roku 1857 Vuitton otvoril svoj prvý obchod mimo Francúzska v Londýne. Úplne prvá predajňa bola otvorená v Paríži. Keby ste sa počas výletu do francúzskej metropoly chceli pozrieť, kde táto predajňa stála, zoberte so sebou mapu a vyberte sa na ulicu Rue Neuve des Capucines.
Ešte pred prvou svetovou vojnou bola otvorená predajňa na Champs-Elysees. V tom čase to bola najväčšia predajňa cestovných potrieb na svete. Značka Louis Vuitton začala globálnu expanziu v časoch, kedy termíny ako globalizácie ešte ani neexistovali. V medzivojnovom období Vuitton otvoril predajne v
Bombaji, Buenos Aires, Washingtone či v egyptskej Alexandrii.
Počas druhej svetovej vojny potomkovia zakladateľa značky spolupracovali z nacistickým režimom okupujúcim Francúzsko.
Súčasnú podobu značka začala získavať až po druhej svetovej vojne, kedy Vuittonovská rodina začala výrazne rozširovať svoj sortiment.
Produktové línie a módne kolekcie
Louis Vuitton nepotrebuje využívať žiadne sekundárne značky. Slávna značka má v očiach zákazníkov mimoriadnu hodnotu.
Lákavosť značky je na druhú stranu aj veľkým problémom. Slávne logo LV patrí medzi najfalšovanejšie na svete. Zabavený falošný tovar v Európe až z pätiny nesie práve túto značku. Majitelia značky nedokážu efektívne bojovať proti falšovateľom, ktorí sú vždy o krok vpred. Zaujímavosťou je, že pôvodne bolo logo LV navrhnuté za účelom, aby ho nebolo možné ľahko falšovať. Pri súčasných technológiách je to však hračka.
Predajne
Louis Vuitton používa pri predaji pomerne zložitú štruktúru vlastných predajní, partnerských predajní, zmluvných či frančízingových obchodov. Pridajte k tomu internetový predaj (louisvuitton.com) a môžete si byť istí, že veci Louis Vuitton zvládnete kúpiť kdekoľvek na svete.
Logo LV tak môžete nájsť až v 3500 predajniach vo viac ako stovke krajín. Samostatných obchodov má L. Vuitton na svete okolo 450. Na Slovensku však žiadnu takúto predajňu nenájdete.
Ak chcete ísť na nákupy do butiku Louis Vuitton musíte sa vybrať do niektorej z okolitých krajín. Predajňu LV nájdete vo Viedni, v Prahe, Budapešti a Varšave.